Bevroren portiersloten

Voor algemene zaken mbt Hanomag
von richthoven

Bevroren portiersloten

Berichtdoor von richthoven » Wo Dec 22, 2010 2:45 am

afgelopen zomer had ik mijn portiersloten uitmekaargehaald en ingevet met Molykote grafietvet
helaas is het er niet van gekomen wat ik ervan verwacht had , want de portieren waren niet open tekrijgen met de sleutel
nadat ik de sleutel warmgemaakt had met een vuuraansteker ging het op den duur wel , maar nog niet naar m,n zin want ik vond het maar een gepruts van likmevessie
ik ben in m,n werkplaats gedoken en heb het flaconnetje met grafietpoeder gepakt die nog voor 20% gevuld was met grafietpoeder heb het dopje eraf gedraaid en de flacon bijgevuld met brandspiritus
er kwam een lobbig drabje uit de spritzopening en u raad het al dat heb ik in de portiersloten gespoten en vervolgens even flink met de sleutel heen en op en neer
en hopelijk gaat het de volgende keer een beetje beter met het openen , heb ook nog de portiergrepen en de opening waar de sleutel doorheen moet rijkelijk met vaseline ingesmeerd net als wat ik standaard doe elke winter wanneer er sneeuw opkomst is dus wanneer het nog zo moeilijk gaat dan leg ik me er maar bij neer

Terug naar “Hanomag Algemeen”