remolie en vermogen moter

De lichte bedrijfwagens

Moderator: moderators

les alouette

remolie en vermogen moter

Berichtdoor les alouette » Ma Mei 07, 2007 9:56 am

jef

Berichtdoor jef » Zo Mei 13, 2007 7:01 pm

hoi bij mij f20 zit de rem olie vulpot voor de gas pedaal binnen in de bus.
er staat op de zijkant van het potje twee strepen, een met maximaal en een met minimaal. het niveau moet er dus tussen in zitten. jou bus heeft 95 km/uur gereden en dat is wel ongeveer een juiste top snelheid, ze kunnen simpel weg niet veel harder. je zou de brandstof pomp veder kunnen openen en dat zou wel wat schelen maar het is niet goed voor de motor. na de stalling zou hij mischien better gaan lopen na een goede rit, trek dan op en laat hem goed in de toeren komen in de lage versnelingen.
als hij naar een kilometer of 15 nog niet goed op gang komt dan zou ik het niet zo snel weten. het zou kunnen zijn dat er een blokage zit ergens in het brandstof systeem. maar er zijn meerdere mogelijkheden.
gr. jef.....

atlantis

Berichtdoor atlantis » Wo Jun 17, 2009 3:56 pm

remvoeistof zit bij mijn f20 bovenaan in het dashboard achter een dekseltje . openklikken en daarachter vind je de vulstop . remvloeistof van kwaliteit dot 4 . rekening houden dat remvloeistof in principe om de 2 jaar moet worden vervangen (ik doe dat echt ! ) , dit voorkomt storingen .

wat betreft de snelheidsperikelen : steeds zien of je de gaspedaal volledig kan indrukken . Eeen goede test is gaan rijden met de kap eraf en gasgeven aan de stang op de motor .
een andere zaak is de gasklep die kan blijven hangen of dat er iets schort aan die stangenoverbrenging . deze motor heeft een vacuumbediende regelaar , dwz dat een membraan de inspuithoeveelheid regelt in de pomp en de maatstaf voor de verplaatsing van dat membraan gebeurt door een onderdrukslang die de onderdruk aan de gasklep meet . Als er hier aan gechipoteerd is (teveel dicht) , dan komt de motor nooit op toeren . Andere mogelijke problemen zijn : volledig dichtzitten van brandstoffilters (zelden) , loskomen van dempwol in de uitlaat (soms) , slechte mazout van het te lang stilstaan ( mazout gaat dan ruiken naar boenwas )

laat maar iets weten als je symptomen begint op te vangen ...

von richthoven

Berichtdoor von richthoven » Vr Jul 10, 2009 8:10 pm

is de oliepeil van de brandstofpomp in orde :?:

Terug naar “Hanomag-Henschel F 20 tot F 85”