distributieketting

De lichte bedrijfwagens

Moderator: moderators

von richthoven

distributieketting

Berichtdoor von richthoven » Ma Nov 12, 2007 4:58 pm

distributieketting bijspannen is het nodig of moet je er met de handen vanaf blijven :?:

mercedes 2200 cc. diesel om615

jef

Berichtdoor jef » Vr Nov 30, 2007 6:47 am

kan je die wel spannen???

atlantis

Berichtdoor atlantis » Di Jun 16, 2009 9:25 pm

normaalgeizen bij de mercedes-motoren wordt de speling van de ketting opgevangen door een oliegevulde kettingspanner . Soms gaan die wel kapot en kan je ze gemakkelijk indrukken als je hem uigebouwd hebt . Als je zeker bent dat de spanner goed is en je zeker bent dat het de ketting is die ratelt , is ze aan vervanging toe . Let wel : als je motor nog een goeie oude gasklep heeft (vacuumbediende regelaar) dan is zo'n ijzerachtig geluid de lucht die langs de gasklep passeert op ralenti .
zeker zijn eer je titanenwerken gaat doen .

atlantis

Berichtdoor atlantis » Di Jun 16, 2009 9:26 pm

normaalgezien bij de mercedes-motoren wordt de speling van de ketting opgevangen door een oliegevulde kettingspanner . Soms gaan die wel kapot en kan je ze gemakkelijk indrukken als je hem uigebouwd hebt . Als je zeker bent dat de spanner goed is en je zeker bent dat het de ketting is die ratelt , is ze aan vervanging toe . Let wel : als je motor nog een goeie oude gasklep heeft (vacuumbediende regelaar) dan is zo'n ijzerachtig geluid de lucht die langs de gasklep passeert op ralenti .
zeker zijn eer je titanenwerken gaat doen .

von richthoven

Berichtdoor von richthoven » Vr Jul 10, 2009 8:05 pm

ja ik breng het hier even naar voren , omdat ik iemand trof die mij vertelde dat hij een nieuwe ketting had gemonteerd en het dieseltje toen beter draaide , dus vandaar mijn vraag

von richthoven

Berichtdoor von richthoven » Vr Jul 10, 2009 8:05 pm

ja ik breng het hier even naar voren , omdat ik iemand trof die mij vertelde dat hij een nieuwe ketting had gemonteerd en het dieseltje toen beter draaide , dus vandaar mijn vraag

Terug naar “Hanomag-Henschel F 20 tot F 85”