Werkplaatshandboek voor de hanomag-henschel F25

De lichte bedrijfwagens

Moderator: moderators

vernooij

Werkplaatshandboek voor de hanomag-henschel F25

Berichtdoor vernooij » Wo Dec 31, 2008 12:17 pm

Beste mensen,

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Hanomag-Henschel F25, maar deze heeft al jaren niet meer gereden en ik heb een paar problemen om hem rijdende te krijgen.

Daarom ben ik opzoek naar iets van een Haynes of Olyslager werkplaatshandboek voor de F25. Heeft iemand hem liggen waar ik hem van kan overnemen of weet iemand waar ik deze kan vinden?

Mocht ik nu niet aan zo'n handboek kunnen komen, zijn dit de problemen waar ik hem voor nodig heb:

- Er hangt een dieselmotor in (denk de 2.0L), maar als ik koelwater in de radiator gooi stroomt het aan de rechter zijkant van het blok er net zo hard weer uit, daar zit een gat.. Wat hoort daar in? (kan evt nog foto's maken)

- De koppelings drukgroep zat geen olie meer in, nu heb ik proberen olie er in te gooien, ik kom tot de eerste cilinder (bij het pedaal), tot daar heb ik hem weten te ontluchten, maar dan als ik het ventiel open draai bij de cilinder rechts onder de bestuurders stoel (dat moet volgensmij de koppeling zijn) krijg ik daar totaal geen olie of lucht uit. Als ik nu de koppeling in druk krijg je hem bijna niet in, als je hard genoeg drukt lukt het wel, en dan moet je weer even wachten voor je weer een beetje druk op de cilinder krijgt.

- Verder doet de rem het ook nog niet (krijg je ook niet in) en blokkeert het linker achterwiel, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik wacht met smart de reacties af!! Bedankt alvast :-)

En alvast een gelukkig nieuwjaar!
Corné

Terug naar “Hanomag-Henschel F 20 tot F 85”