Lucht aanzuigen via brandstofleiding

De lichte bedrijfwagens

Moderator: moderators

Freek

Lucht aanzuigen via brandstofleiding

Berichtdoor Freek » Za Apr 23, 2005 8:57 pm

Maar weer eens een vraag...

Mijn Hanomag F20 liet me vandaag tijdens de eerste maal serieuze inzet in de steek! Niet wonderlijk, controle van het brandstoffilter (in de leiding) leerde dat slechts mondjesmaat diesel, en des te meer lucht werd aangezogen. Bij controle van de leiding waar hij de tank ingaat voelde ik in elk geval dat hij loshangt, d.w.z. niet stevig met de tank verbonden is. Het brandstoffilter bevatte ook flink roest, die er in drie weken tijd in moet zijn gekomen.

Is dit toevallig een bekend probleem? Iemand suggestie voor een oplossing? Zelf denk ik dat de tank verloren is (aanzuigbuis rot/poreus) en ik aan een kunststof vervanger van de sloop moet gaan denken...

ton

Berichtdoor ton » Ma Sep 04, 2006 1:26 pm

Als de tank lekt zou dat te zien moeten zijn aan de tank zelf ik denk eerder dat de aansluiting van je leiding op de tank niet goed is, daar kan ze ook lekken, het makkelijkst is de tank er even af te halen , is het snel genoeg te zien ...De tank is te solderen trouwens tenminste die van mij is vertint van binnen en heb het al een keer moeten doen

Terug naar “Hanomag-Henschel F 20 tot F 85”